Soms kan het zijn dat een leerling bij ons op school in een bepaalde les niet echt hoeft op te letten, omdat de kennis al wordt beheerst. Dan is het verstandig om je brein toch aan het werk te zetten en niet deel te nemen aan de les; je gaat op zoek naar uitdaging waar je motivatie voor voelt en waar jij je kunt ontwikkelen.
Leerlingen hebben één of meerdere lesuren gecompact en hebben zich in die tijd ontwikkeld door aan een zelf-opgezet project te gaan werken. De onderwerpen zijn zeer divers. Zo is er muziek gemaakt op gitaar, piano, ukelele en kalimba, er is geknutseld aan een knikkerbaan, een hondenhok en een kattenfeeder, er is getekend en geschilderd en het lichaam is bestudeerd. Talen werden geoefend, kleding werd ontworpen, er was ruimte voor fotoshop, planeten, dans, architectuur, sport, Japan en er is een game ontworpen. Als laatste noem ik nog dat er een boekenclub en een eigen bedrijfje is opgericht en ook is er een vaarbewijs behaald. Het is te veel om allemaal op te noemen.
Normaal gesproken zou er een avond zijn waarop Cnopiusplusleerlingen aan bezoekers hun project zouden laten zien in de vorm van een tafelpresentatie, maar dit jaar is dat helaas niet mogelijk. Om jullie toch een indruk te geven van alle inspirerende projecten waar leerlingen mee bezig zijn geweest, hebben ze korte filmpjes gemaakt. Als je inlogt met je OOZ-account, kun je de filmpjes bekijken. Veel kijkplezier!